Dvärgharebakning

24 December 2015, 01:43
Hej!
I och med att jag åter igen missade anmälan till en utställning går planerna inte riktigt som planerat. Men idag visade sig Wega dunderbrunstig och jag fick passa på att para henne med tanke på hur svårparad jag vet om att hon är. Det var dock inga problem alls utan fick 5 stycken lyckade parningar innan hon började tröttna. Så om en månad får vi hoppas på ett gäng dvärgharebebisar, håller tummarna stenhårt för några mantlade eller iallafall brokade!
Har inte ställt varken Wega eller Exner tillräckligt, men så svår som denna ras är rent brunstmässigt hade jag inte mycket att välja på med tanke på Wegas ålder. Exner kommer iallfall att ställas på LU i början av februari, och Wega till sommaren under Olofstorp om hon återhämtat sig bra tills dess. Om inte har hon iallafall en bedömning. Exner har mycket fina led och syskon på 95p, så jag vet mycket väl om att han ligger även på en poängskalan. 
 
Ska bli riktigt spännande nu, bara det kommer ett gäng också.. Som jag väntat på att få ta denna kullen som kommer bli början på mitt projekt: Manteltecknad svart på dvärghare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback