Svar på kommentar + blandat

27 Maj 2014, 16:06
Från: Clara
Hej!
Hur många kullar har du nu, och hur många är påväg? :)
 
Svar: Hej Clara! Tack för din fråga. :)
 
Just nu har jag tre kullar, två lejonhuvade dvärgvädurskullar och en dvärgvädurskull. Jag väntar de två sista kullarna inom en månad ungefär, Vilda blev parad med Rocky den 18 Maj. Sen så den 25 Maj var då parningen mellan Tardis och Birk. :)
 
----------------------------------------------
 
Hejsan!
Nu väntas en veckas ledighet för mig, skönt! Denna vecka skall enbart spenderas vid kaninerna. Tyvärr så ska det tydligen bli ganska dåligt väder, men förhoppningsvis så kan man vara ute och bara ha klätt sig lite varmare. Är det däremot spöregn och blåst så blir det väl mest att sitta inne (givetvis kommer kaninerna skötas om!).
 
Idag så har jag städat Rockys, Tigers och Chells burar och de tre grabbarna fick vara ute i hagarna och skutta av sig lite. Har däremot varit tvungen att fånga in en förrymd Chell, han har nämligen börjat hoppa över kompostgaller igen. Fast som tur är så håller han sig i närheten och är lättfångad.
 
Kaninungarna lever alla och mår bra, kollade könen igår och valde kulltema till de två äldsta kullarna. I Madickens kull på sex ungar så var det bara två honor och fyra hanar, denna kull fick temat "Teen Wolf". I Kajsas kull är det bara en hona och fyra hanar, denna kull fick då temat "Star Wars".
Kikade även på könen hos ungarna i Selmas kull, där såg det ut att vara två honor och en hane. Hanen är jag i alla fall 100% säker på att det är en hane.
  
 
  
 
 
 
 
- Amanda

Kommentarer
Postat av: Sofia :)

Åh gud så söta! :)

2014-05-29 @ 09:37:26
URL: http://Coloza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback