Resultat | Tävling 25/05 |

29 Maj 2014, 22:50
I söndags var det tävling i Ängeholm. Det var strålande solsken, jag väntade mig regn så jag kom i mjukis och utan solkräm. Som tur va så tog jag med mig shorts men solkräm.. det glömde jag så jag brände mig som in i ( smidigt värre). Värmen tog hårt på kaninerna, det märktes. Men dom var verkligen helt orörda av värmen väl på banan ( duttade vatten på baksidan av öronen innan start vilket kyler ner dom). Alla kaninerna presterade super och jag är super nöjd! Mina fina bebisar <3
 
Midgårdsolens Raavi
Krok lätt ny.
Detta var raavis första krok på gräs. Han har inte gått bra sedan han började i december så jag förväntade mig inget utav honom. Han sprang fint innan start så jag fick upp hoppet lite, på framhoppningen flög han bokstavligen fram! Väl på banan så var han lugn som en filbunke innan start. Första steget efter start stannade han upp och jag trodde det var kört... men då stack han iväg. Snabb och hindersäker och satte sin första nolla i grunden! I finalen så började det bra. Men bå 3:e sista hindret så kom en motercykel förbi och gasde så myckat den kunde så Raavi blev jätte rädd och slarvade på dom sista hindrena. Det hela resulterade med 0+3 och han slutade på en 6:e plats (tror jag, det eller 7:a). Verkligen så glad! Första gången han tagigt sig över första hindret och så på det så nollar han! Finaste killen!
Fotot är inte från tävlingen.

Milleniums Once Upon A Kiss
Krok lätt ny
Siri gillade inte värmen alls, att vara en svart kanin på en sånn dag kan inte vara lätt. Fick stryka hennes öron med vatten en gång i halvtimmen och hon drack som in i. Tur någ så var tävlingen nära en i klubben så man kunde gå dit och fylla på vatten flaskor och gå på toa. I grunden så gick Siri fint. Lugn(are) och fokuserad. Finns inte så mycket att säga, hon gick jätte fint helt enkelt. Det slutade med 0 fel. I finalen var hon trött och varm... inte alls sugen på att hoppa. Det slutade med ett långsamt lopp på 3 fel, Hon kom 4:a alltså precis utanför pinne. Lite surt men bättre lycka nästa gång.
 
Tiny Liar

Krok lätt ny
Ali var inte på tävlingshumör tyvärr. Hon kändes stressad och ur fokus i grunden och gick på 3 fel. i Finalen så kändes hon lika. Men vad gör hon? JO hon går och nollar (Första nollan!) Hon slutade på 3:e plats och tog hennes första pinne i lätt!
- Cecilia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tua

Så fin blogg! :D har själv haft en kanin, men den sprang bort förra året!:(

Svar: Tack så mycket!Beklagar att kaninen försvann.
/bloggarna
bunnyday.blogg.se

2014-05-30 @ 13:44:38
URL: http://tuahampussons.blogg.se
Postat av: Felicia

Den här bloggen är så otroligt fin!!
Jag har en kanin unge som är 12veckor han är en Teddy dvärg vädur men min förra kanin dog innan julas det var en hona. Den kaninen jag har nu är en hane

Svar: Tack så mycket! :)
bunnyday.blogg.se

2014-06-07 @ 09:48:54
URL: http://feelicciaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback