Kaninbebismys

30 Maj 2014, 15:57
Istället för blåst så har vi regn idag, så har bara haft ett gäng kaniner ute i hagarna och under tiden fodrade jag och kollade till kaninungarna i Madicken och Kajsas kullar. Tänk att i den kommande veckan så blir de redan fyra veckor, vart tog tiden vägen egentligen?
Efter ungefär en timme fick de kaninerna som var i hagarna komma in i sina burar, de andra kaninerna som inte fick komma ut idag får komma ut imorgon istället, förhoppningsvis är det bättre väder då.
 
När kaninerna i kaningården var klara så var det dags för Selma att komma ut och då passade jag på att fylla på hö, byta vatten, ge pellets och kolla till hennes tre kaninungar. Kunde inte låta bli att ta in raringarna en stund och gosa lite, inte för att det är några problem. De har ju lämnat boet och deras mamma var nog bara glad över att få vara ute och skutta av sig.
Passade på att kolla könen och till min besvikelse så är det bara hanar! Jag som hade hoppats på att kunna spara en liten hona, men icke. Fast förmodligen lär jag behålla minst en av dem.
 
 
 
 
 
 
 
 
- Amanda

Kommentarer
Postat av: L J

Blev tipsad om den här bloggen av min syst

2014-05-30 @ 16:39:10
URL: http://isimagen.blogg.se/
Postat av: Lina

Oj, råkade skicka kommentaren innan jag hade skrivit klart. Den här bloggen tipsade min syster mig om, och den ska jag börja läsa, för den är jättebra!

Svar: Vad kul! Tack
bunnyday.blogg.se

2014-05-30 @ 16:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback