Kastreringen

25 Mars 2014, 21:38
Hej!
Idag blir det ett snabbt inlägg efter allt plugg. 
Jag var idag och lämnade Texas hos veterinären klockan åtta eftersom han kastrerades. Han hämtades sedan vid fem ungefär och fick då med sig lite råd vid hemkomst osv eftersom jag aldrig kastrerat en kanin tidigare, dock var allt som stod på lappen en självklarhet. Men tummen upp tillveterinärer som lägger ner lite extra tid på ett papper med sådana bra råd. 
 
Texas var redan pigg när vi kom hem, han skuttade lite på bordet innan han fick Critical Care. Efter det fixade jag iorning lite fleece i hans bur så att det inte kommer in nåt skräp i såret. Dock lät jag halmet ligga kvar i buren under fleecen, så det är mjukt för honom. Efter bara 1 timme gick jag ut för att mata de andra kaninerna, och då hade han redan lämnat lite avföring i toalådan. Så orolig är jag inte, magen är i full gång så det ska gå bra detta. 
 
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback