Anmälningarna klara

25 Mars 2014, 23:24
Nu så är anmälningarna inför Visbyutställningen klara, lär väl posta dem imorgon när vi åker in till stan. Egentligen finns det fortfarande gått om tid att skicka in dem, men alla kaninerna jag planerat att ha med ser fina ut och jag vet vilka jag ska ha med. Varför vänta då? Det blir åtta kaniner som ska anmälas, sju lejonhuvade dvärgvädurar och en dvärgvädur.
 
Lejonhuvad dvärgvädur:
Klass A
Ringmurens Vissla
Ringmurens Chell
Kaupungs Mio
 
Klass G
Ringmurens Viggo
Ringmurens Vilda
Ringmurens Neo
Ottmo's Phinneas
 
Dvärgvädur:
Klass A
Fröken Fröjds Tardis
 
Längtar verkligen till utställningen, är otroligt utställningssugen just nu och det finns även planer på att jag och Emelie ska upp till Bergautställningen den 31 Maj. Hennes pappa kommer då åka med oss och förmodligen tar vi deras husbil och behöver då inte fixa boende över natten. Håller tummarna för att vi kommer iväg!
 
Jag kan även tillägga att jag äntligen kommit fram till ett beslut, länge har jag funderat på att börja avla på en till ras. Men efter många intriger med olika personer och mycket velande så har jag kommit fram till ett beslut, den rasen jag fastnat för är dvärgvädur och då i färgen madagaskar och madagaskar manteltecknad. Förhoppningsvis ska jag få låna en hane av Ringmurens Kaniner, dessvärre har de inte madagaskar utan viltgrått. Men ungarna i den kullen ska användas i projekt att förbättra kropp på lejonhuvad dvärgvädur och tillföra viltgrått. Viltgrå är nämligen en färg som jag vill satsa på hos lejonhuvad dvärgvädur.
 
- Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback