Hemma igen!

15 Juni 2014, 20:04
Nu har jag tagit mig hem från helgens läger, som var mycket roligt! Jag kanske inte lärde mig så mycket eftersom det var mer riktat till nybörjare men det är alltid kul att komma sig ut och träffa annat kaninfolk för omväxlings skull.
 
Här ute på en åker tältade vi, rätt mysigt men blev lite kallt på natten för att senare bli jättevarmt på morgonen.
 
Locke, som jag inte tränat så mycket i hoppning faktiskt, började fatta grejen. Tror det är tredje eller fjärde försöket att få honom att hoppa över en ca 8 cm hög bom, haha. 
Men mestadels av tiden petade han ned bommarna med nosen, men hoppade han så gjorde han det jättefint som synes! Alla var helcharmade utav honom och tyckte att han var söt även fast han rev 9 av 12 hinder på "tävlingen" (klubbens domare var inte med så blev ingen riktig tävling). 
 
Dexter däremot var en skitkanin hela helgen. Tror han skvätte på mig minst 6 gånger, usch! Han var verkligen inte överens med mig och kom på det att skvätter jag på matte så lämnar hon mig i fred, en stund i alla fall.
När han inte bråkade gick han superfint med bara en rivning, men jag tror ändå Locke var mycket bättre. Han kunde då vara trevlig med mig!
 
Var på biltema på vägen hem och köpte tejp, så nu ska jag tejpa bommar i kväll, lägger upp resultaten i morgon! 
 
-Sonia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback