Julia och kaninerna

30 Juli 2014, 11:30
 
Julia heter jag och är en tjej på 14 år bosatt i Örebro. Växt upp på Svergies (tidigare) största bondgård med hästar, kor, grisar, får och ja allt det där Och fick inte min första kanin förrän vid 8 år. Idag bor jag hos min mamma tillsammans med mina syskon, låtsaspappa, hundar och såklart kaninerna.
Mina föräldrar är skilda vilket gör att jag åker till pappa varannan helg, där bor vi på landet med en riktigt stor tomt bredvid skog och ängar. Där bodde jag och kaninerna innan men så är inte nuläget. Har dock haft lite små planer på att flytta dit, för kaninernas skull. 
 
Jag är medlem i ölkh och det är jag som driver Rocksons harar och hoppkaniner. Vi har även uppfödning av engelsk staffordshire bullterrier som även där heter Rocksons.
Förrutom hoppningen så ställer vi ut hundarna och jag håller även på med hästar. 
 
 
Shadrin's Sista Vittnet
e.Engens Great CHAMPIONShadrin, blå ottebrokad u.ARROWSMesmerized Longing, madagaskar

Född: 24 augusti 2014
Kön: Hona
Färg: Madagaskar otter
Ras: Vädurskorsning
Vikt: ca 2.5 kg
Uppfödare: JULIA Björlin, Shadrins hoppkaniner

Rakbana: Lätt 2 pinnar
Krokbana: Msv
Höjdhopp: Ej elit (50cm)
Längdhopp: -

Meriter:
2:a Tarzancupen

Cia är en otroligt vacker OCH orädd kanin! Hon är en riktigt trevlig och snäll lite tös som vill vara med hela tiden, riktigt nyfiken och social. Kan ha bråttom till buren/hagen men annars finns inga brister.

Cia är sparsamt tävlad (därav sin klassning), hon har en enorm kapacitet OCH är som en dans på röda rosor att föra. På banan vet hon vad som gäller, hon hoppar allt, ingen brunst, springer på riktigt bra och snabbt och även där finner jag inga brister!

 
Pippiadolfs Dignfied Beauty                         Född: 2013, återkommer med datum.
Kön: Hane
Färg: Vit rödögd
Ras: Belgisk hare
Vikt: ca 3,0 kg 
Uppfödare: Andreas Oaklund, Pippiadolfs 

Rakbana: Lätt
Krokbana: Lätt
Höjdhopp: Ej startad 
Längdhopp: Ej startad

Sam har inga hoppmeriter.
 
Än sålänge är Sam rätt ny här på gården, han är otroligt snäll och älskar att sitta och mysa I timmar. Glädjeskutten hans tar aldrig slut och som dom flesta harar en riktig humor med en massa bus. 
 
Sam har än så länge bara hunnit debutera mini x2 där han gjorde 4 fantastiskt fina lopp då jag bara hunnit träna en gång innan, 2+0 i kroken och 1+0 i raken vad jag minns. 

Eneboängens Muffin                                e.Polarn, viltgul mant. u.Sanna, svart

Född: 27 januari 2011                                     Kön: Hane                                                       Färg: Japan brokad.                                        Ras: Dvärgvädur                                             Vikt: ca 1,9kg                                          Uppfödare: Linnea, Eneboängens Dvärgvädurar

Rakbana: Lätt
Krokbana: Lätt
Höjdhopp: Ej startad
Längdhopp: Ej startad

Muffin har inga hoppmeriter

Muffin är min lilla nallebjörn, han vet hur man lever livet till fullt och bjuder på sig själv med sin charm, sina bus och klockrena sovställningar. Om han fick välja skulle vi mysa dag ut och dag in, han springer lös, kommer när man ropar, följer med till parken. Han är som en hund och lite sur blir jag då jag inte kan beskriva fullt ut hur otroligt snäll och mysig den här kaninen är! Dagen då han inte längre finns kommer jag förmodligen inte att ha någon kanin kvar, men än så länge har vi nog många år tillsammáns kvar.

När jag fick Muffin visste jag inte myckt om hoppningen, jag tränade ofta, säkerligen 5-7 gånger i veckan, upp till svår nivå vilket såklarrtresulterade att han tröttnade. Ångrar det självklart då jag vet att han hade gjort så otroligt bra ifrån sig på tävling, han har följt med och hoppat lite mini det är kul tycker han, nu har han vilat ett riktigt bra tag och har tänkt att sätta igång honom snart.

 
Rocksons Virgil Minelli 
e.Eneboängens Muffin, Japan brokad u.Shadrin's Sista Vittnet, Madagaskar otter 
 
Född: 2 februari 2014 
Kön: Hane
Färg: g/s Japan Otter 
Ras: Vädurskorsning
Vikt: ca 1,5kg 
Uppfödare: Jag, Rocksons harar och hoppkaniner 

Rakbana: Ej startad
Krokbana: Ej startad
Höjdhopp: Ej startad
Längdhopp: Ej startad

Milton har inga hoppmeriter

Milton är en egen uppfödning, han har ärvt mycket av sin pappa Muffin och det var det som var tanken. Han är snäll och gillar att sitta och mysa men mest av allt gillar han att springa lös. I nuläget tar min syster hand om honom och hans kullsyster. 
 
Milton har inte hunnit bli tävlad än då min syster inte har det intresset, tanken är att han ska få följa med mig någon gång. Dock har han tränat hemma och han har talang. 
 
 Rocksons Grace Van Pelt 
e.Eneboängens Muffin, Japan brokad u.Shadrin's Sista Vittnet, Madagaskar otter 
 
Född: 2 februari 2014 
Kön: Hona
Färg: g/s Japan vilt
Ras: Vädurskorsning
Vikt: ca 1,5kg 
Uppfödare: Jag, Rocksons harar och hoppkaniner 

Rakbana: Ej startad
Krokbana: Ej startad
Höjdhopp: Ej startad
Längdhopp: Ej startad
 
Svea är också egenuppfödd, kullbror till Milton. Hon har ärvt lite mer från mamma Ciad sida, hon är snäll men med lite mer spring i benen, även hon gillar att springa lös. 
 
Hon har har heller inte blivit tävlad, men dock har även hon hoppat hemma och hon har talang hon också, dock är tanken att hon ska säljas. 

Kommentarer
Postat av: natalie

Vad fina!:)

2014-07-30 @ 11:41:21
URL: http://nataliestrande.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback