Spänd!

30 Januari 2014, 20:57
Hejsan!
Nu är det bara 29 dagar kvar till årets största händelse, Landsutställningen! Är så otroligt spänd, främst för att dey är mitt första LU och givetvis för att det är Sveriges största kaninutställning med ungefär 1400-1500 kaniner anmälda (har inte den exakta siffran i huvudet). Sen är jag också förväntansfull inför de två nya kaninerna som följer med mig hem, en zobelsiames blå lejonhuvad dvärgvädurshane vid namn Hallsjö's Rocky och en madagaskar manteltecknad dvärgvädurshona vid namn Fröken Fröjds Tardis. Hon skall användas i avelsprojekt att förbättra kropp på lejonhuvad dvärgvädur, men främst vara till kel.
 
Kaninerna mår i vilket fall bra, dock har det bara varit ett förfärligt snöoväder och jag har knappt kunnat ta mig utanför dörren. Så kaninerna har bara fått mat och vatten, något annat har jag inte haft möjlighet att göra i detta oväder. Men enligt väderleksrapporten skulle det bli varmare och sluta blåsa nu till helgen, håller tummarna för det!
 
Såhär ser i alla fall Tardis och Rocky ut:
 
 
- Amanda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback