Kvällssysslor

29 Januari 2014, 20:37
Städat och tråkat som vanligt, men kaninerna blev som vanligt glada över att komma ut. Har haft fullt upp hela veckan precis som vanligt, har nu fem prov på fyra veckor att se fram emot, och två inlämningsuppgifter som jag vet om såhär långt, så hör ni inte så mycket från mig vet ni varför men jag ska göra mitt bästa.
 
Elsa brukar få springa lös för hon gör inte så mycket när hon sitter i hage, hon sitter mest i huset typ och med den mage hon fått utan motion under maskbehandlingen är inte att leka med, trots indragen foderranson. Börjar undra om inte hon kan suga näringen ur allt hon bara ser på, haha. 
 
När jag tog fram foderhinken blev hon glad, men jag blev orolig för att bli biten i fingrarna för att jag var för långsam med att öppna locket. Ni som har häst och har mineralhinkar vet hur svåra de är att öppna när man klämt igen dem ordentligt (typiskt mig). 
-Skynda, jag svälter!
 
-Äntligen!
 
Och undrar ni över hennes gula päls- hon satte sig i lådan jag använder när jag städar och blev duschad med smutsigt spån, såg inte att hon satt där nämligen. Tokfian satt kvar tills jag började borsta bort spånet, "det är mitt nu!" tyckte hon...
 
Mimmi tog jag och vägde en sväng i tron att hon gått ned i vikt, men så var inte fallet. Däremot har pälskvalitén blivit hemsk, ett åldersrelaterat problem. Ska ge henne lite vetegroddsolja och se om det blir bättre, men så länge hon är pigg och fräsch i övrigt så får hon gå kvar och ha det bra.
 
-Sonia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback