Vila i frid Sockerdricka

22 Februari 2014, 21:33
Detta inlägg har jag valt att vänta med, detta beror på att det förmodligen lär väcka starka reaktioner hos vissa människor.
För några dagar sedan när jag kom hem ifrån skolan och kom ut till kaninerna så såg jag att Sockerdricka satt och tryckte längst in i buren. Jag öppnade buren och det första som fångade min uppmärksamhet var att matskålen var orörd, kvällspelletsen låg kvar och höet såg orört ut, likaså även vattnet i vattenskålen. Hon satt med kutad rygg och magen var uppsvälld, misstänkte direkt förstoppning.
Jag tog henne ur buren och satte henne försiktigt på marken, hon reagerade inte alls och när jag satte ner henne på marken så satt hon still och skakade, sedan började hon helt plötsligt krampa och då tog jag beslutet att akutavliva henne hemma.
Vi har en bit att åka till veterinären och jag ville inte ta risken att stressa henne med en bilresa, därav det hastiga avlivningsbeslutet. Detta är då anledningen till att jag inte ville skriva om det tidigare, jag vet att många människor skulle direkt åka till veterinär och göra precis allt och kan tycka att jag inte behandlar mina djur rättvist och inte vill kämpa för dem osv, men jag ansåg att en lång bilresa skulle vara för stressande och en onödig risk.
 
Sockerdricka fick somna in snabbt och led inte alls, det gick på några sekunder och nu skuttar hon för evigt på de gröna ängarna med många kaninkompisar, du kommer föralltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Vila i frid tjejen! <3
 
 
- Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vila i frid fina Sockerdricka

2014-02-22 @ 23:06:40
Postat av: Sofia

Vila i fred Sockerdricka! <3. Jag förstår dej, jag tycker att det inte är fel att avliva djuren hemma man måste tänka på djurens bästa.

2014-02-23 @ 08:39:17
URL: http://wist.blogg.se
Postat av: Frida

Vila i frid Sockerdricka <3

2014-02-23 @ 10:45:55
URL: http://www.livetmedkaninochmarsvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback