Åh Gud! LU snart...

24 Februari 2014, 22:54
Det är helt otroligt, om endast tre dagar beger vi oss till Södertälje för Landsutställningen. Vart har tiden tagit vägen? Har fortfarande väldigt mycket att göra och får verkligen ligga i och putsa upp kaninerna de sista dagarna nu. Vissla är åtminstone klar med trimmningen av kjolen, nu ska bara tassarna bli vita.
 
Min vän Felicia är även här på besök, hon ska bo hos mig mellan måndag och onsdag. Så hon får allt ta och hjälpa mig lite med alla förberedelser, samt gosa med kaninerna och kaninungarna. Idag har vi främst myst med Vildas kaninungar, de fick komma ut och skutta på golvet i vardagsrummet. De busade runt som små galningar och skulle undersöka precis allting i rummet. Särskilt intressant var sladdarna till den stationära datorn, hehe.
 
 
 
 
- Amanda

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej Amanda!
Har två små frågor. Vilken kanin har du haft längst? Och varför säljer du och köper nya kaniner? Ser inget fel i det utan bara undrar, jag skulle nog aldrig (om jag inte måste) kunna sälja min kanin men kanske är att jag bara har en och har fäst mig vid honom så mycket?:)
Hoppas verkligen inte du tog den kommentar som taskig för det är absolut INTE meningen!
Ha en bra dag Amanda! :-)

Svar: HejDet okej, är dock rätt trött på att besvara dessa frågor. Får nämligen det ganska ofta.
1. Neo är den jag haft längst av de jag har nu
2. Till en början var tanken att föda upp till kel och hoppning. Jag köpte då hem blivande hoppkaniner, sedan fick jag upp intresset för lejonhuvad dvärgvädur och kaninutställning. Så sålde av kelkaninerna och de blivande hoppkaninerna, sedan blev det istället fler lejonhuvade dvärgvädurar och fortsatte sälja kelisarna. Sen är jag ju uppfödare och är rätt hård när jag ska spara blivande utställning och avelsdjur i kullarna och säljer av överskottet.
Det var mest i början som det blev mycket när jag bytte inriktning och nu har jag knappt haft djur ute som tillsalu på ett tag. Så jag förstår inte riktigt varför du frågar något sådant nu. Är man kaninuppfödare så säljer man det man inte vill spara, samt djur som inte avlas på.
Är en stor skillnad på att ha kaninuppfödning eller bara kaniner som sällskap.
bunnyday.blogg.se

2014-02-28 @ 21:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback