Välkommen Aron! + Trestads KH: 9 Augusti 2014

10 Augusti 2014, 13:18
Hej!
Igår var jag och tävlade hos trestad med Link, Hanny, Texas och Milton. Påvägen dit plockade jag o syrran även upp 2 vänner och deras kaniner. Trångt blev det, 21 sycken atlasburar, men är man kaninhoppare så är man. 
 
Lotus Secret Love
Link gick inte så värst bra igår, var väldigt till sig och vek av ganska mycket, speciellt i andra svåren. Så ett bakslag för oss var det allt, men det är bara till att gå på det igen. 
 
Humble Bumblebee
Hanny tävlade för första gången efter att ha gått tom. Redigt brunstig och hemma gick hon inte ens i sele utan att lägga sig med rumpan i vädret. Men väl på plats sprang hon som en dåre, helt perfekt gick hon trots att två bommar trillade. Men jag går fortfarande i tankarna om att para om henne, fast med en annan hane. Så svårt att bestämma sig bara.
 
Cybersite Trojan
Texas gick lika fint som vanligt. I kroken gick han på 2 små fel så ingen final. Men i raken gick han på 1+2. Den killen kan man alltid räkna med! 
Krok
Rak, grund
Rak, final
 
Silverados il Migliore
Milton gick även han fint. Han börjar förstå kroken bättre nu, men inte riktigt helt än. Han gick iallafall på 3 fel i kroken, så nöjd är jag allt med tanke på hur han gått dom andra starterna. I raken gick ha på 1+1, riktigt riktigt stolt må jag säga!
Krok
Rak, grund
Rak, final
_______________
 
Med mig hem fick jag som sagt en ny kanin. Queen's As heter han, numera kallad Aron. En viltgul antagligen rödförstärkt liten kille på 3 månader. Ska bli riktigt kul att lära känna och tävla med honom i framtiden. Så länge som jag försökte hålla mig borta, men tillslut lyckades jag inte. Han skulle flytta till Kalmar, men Carro som har uppfödningen är vän till mig så ville hellre sälja till mig. Riktigt glad över det! Nu väntar jag bara på en sele till honom från Johanna! :)
 
Filmade en snabbis när han kolla in nya buren. Ska även försöka fota lite idag. :)
Videon
 
Foto: Caronline Nygren
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback