Gjort i ordning för morgondagen

29 Augusti 2014, 20:40
I morgon är det dags för Forslunda utställningen, min personliga favorit trots att mina kaniner oftast fäller precis under den utställningen. Riktigt kul för i år har jag med mig rekordmånga kaniner; 5 stycken, men bara Elsa och Levai ska ställas. Locke, Ike och Dexter ska hoppas, Ike och Dexter i två lätt rak var och Locke i en lätt rak. Har inga större förhoppningar på Locke (fast han kanske hoppar bättre nu när han blivit av med lite man? Han lyckades få smörjolja i topparna så jag fick klippa manen idag nämligen, snyft!), men han får vara med ändå för erfarenhetens skull. 
 
Klosaxen bestämde sig i kväll för att det var dags att gå i pension, usch vad tvärslö den blivit. Ser ut som om någon klippt i något annat än klor med den, så jag får ta och köpa en ny i morgon. Lyckligtvis så klarade den att klippa de klor som behövde det bäst.
 
Levai har jag förhoppningar på i morgon då han inte riktigt kommit in i fällningen ännu, och är riktigt snygg i övrigt. Höll dock på att skratta ihjäl mig när jag vägde honom för jag läste upp vikten högt för mig själv; 1,1 kg, vad bra... Vad som egentligen stod på vågen var 4,1 kg, haha!
 
Synd att Mimmi inte längre är i fysisk form för keldjursbedömning, för hon är nu mentalt redo för något sådant, känns så härligt vilka framsteg jag gjort med henne bara i vinter.
 
Så fick hon syn på katten och då var hon ingen utställningskanin längre, utan då var hon minsann på (s)kattjakt!
 
Elsa har jag inga förhoppningar alls på, pälsen är superkass i och med fällningen och vikten ska vi inte ens nämna... Men hon är trots allt 2+ och då brukar dvärgvädurar tyvärr inte hålla måtten för utställning längre, särskilt inte japantecknade, eller åtminstone inte de linjer jag jobbar med. Där har jag min stjärna Dexter som trots att han är snart 1,5 år väger 1,9 kg.
 
Nyponen i busken börjar snart vara klara för att plockas och torkas, kommer uppskattas så mycket av både pappa och kaninerna!
 
-Sonia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback