Parningsdatum

20 April 2014, 22:27
Hej!
Det är så att jag inte haft så mycket tid över till att blogga, och ska jag vara ärlig så har jag inte riktigt haft någon lust heller. Men, nu ska jag uppdatera er så mycket jag kan framöver.
 
Tyvärr kommer jag inte tävla imorgon pga att min syster, som har körkort, ska jobba imorgon. Otroligt tråkigt då jag verkligen sett fram emot denna tävlingen. Men men, det kommer fler roliga tävlingar. Nästa tävling är dock inte fören den 10 maj, men endå. 
 
Kaninerna har suttit i sina hagar flera timmar varje dag och varit på lite promenader. Så som ni säkert förstår så är det inte jättemycket som har hänt. 
 
Jag har iallafall fått checkat av att Opal kommer få en kull hos mig. Hon paras redan den 24 maj på en tävling. Jag tror verkligen denna kullen kommer bli fantastisk, och jag måste säga att jag har fler intresserade på denna kull än jag trodde jag skulle få. Främst är det dock vänner till mig eller personer jag haft en del kontakt med, vilket är bra då det är en otroligt krävande ras så jag vet exakt vad för hem som erbjuds. 
Iallafall, Opal kommer paras med en vit rödögd dvärghare, ställd på 95,5p. Hanen är inte hopptävlad, endast tränad och hoppar riktigt fint. Däremot tävlar både föräldrarna och hans två bröder i svårklass. Dandy som han heter, var med i bronstrion i SM i fjol och hans mammas andra kull är två SM-vinnare nu i år, LU 2014.
Så som ni säkert har läst er till, så ser jag verkligen fram emot denna kull, och har en tanke om en mycket intressant fortsatt avel efter denna kull. Däremot har jag inte bestämt mig än fullt ut. 
 
Utöver detta så har jag även skurat ur alla transportburar. Sen har även Hanny fått en ny sele, superfin!
 
Ursäkta för mycket text, men det var väll ganska nödvändigt denna gången iallafall. 
Opal har nu boat in sig riktigt bra som innekanin. Så tänkte bjuda på en del söta bilder, men även på bilder jag tagit nu de senaste dagarna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
// Mathilda

Kommentarer
Postat av: Ida

Men vilka små raringar. Så himla söta!

2014-04-20 @ 22:39:47
URL: http://tobehappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback