Reggat inför stormen

27 Oktober 2013, 19:30
Hej!
Idag har det varit riktigt trist väder, halvblåsig och regn. Men när det var uppehåll begav jag och Link oss ut för att träna höjdhopp. Gick jättebra och han tog 70cm för enkelt, men sen kom det ösregn som stoppade träningen. Men kul att han hoppar så fint, längtar till februari då han blir ett år och får tävla höjd och längd! :) 
 
Jag har även fixat en massa inför morgondagen, det ska nämligen storma riktigt rejält. Har spännt fast kaninburarna utomhus, plockat undan hagar och andra saker. Imorgon ska jag även ta in alla kaniner i sina transporter samt en kanin som kommer få bo i en innebur jag har. Känns bättre att ta in dom för att vara på den säkra sidan eftersom sist det var storm blåste burarna sönder och ena honan hade kull... hittade 4 av 5 ungar, men den andra blev hittad av en granne som tur va. Iallafall så kommer jag då att ha dom i transporter med tidning, matta samt handuk så de sitter rent och torrt. De kommer också ha en fryst flaska som ska kyla ner de hos dom, men kommer även ha öppet fönster. Ska också ta in en hage på 4 kompostgaller så jag kan ha någon där i, kommer då ha vattentät duk med handukar över. 
Haha ja man måste gadda upp sig ;)
 
Tyvärr har jag inga bilder eller videos att bjuda på idag, men imorgon får ni se en massa :)
 
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback