Viggo och Visslas ettårsdag

26 December 2013, 17:23
Idag var det en speciell dag, mina två älsklingar Viggo och Vissla fyllde båda ett år. Det firades med äpple och knäckebröd ute i kaningården, vilket var väldigt uppskattat av kaninerna.
Dessa två kaniner har en speciell plats i mitt hjärta, Vissla har alltid varit lite av favoriten. Jag älskade henne redan ifrån första stund, då var hon bara tre veckor gammal och bodde givetvis hos sin mamma vid uppfödaren. Viggo fångade också mitt intresse, men Vissla var den jag föll pladask för.
Hon är en så underbar individ, alltid lika social och kelig, hon gör allt för att få extra uppmärksamhet och älskar att bli bortskämd med godsaker.
 
Viggo har jag också ett väldigt speciellt band med, han var den andra ungen i kullen som jag föll pladask för. Tyvärr blev han såld till en barnfamilj och där behandlades han ganska illa, barnen såg honom mest som en leksak och han fick helt fel saker att äta. Det hela slutade med att han fick en kraftig diarré och var inte långt ifrån döden.
Hans uppfödare hämtade tillbaka honom fort som sjutton och de trodde aldrig att han skulle överleva natten. Men mot alla odds repade han sig under natten och på morgonen var han pigg som bara den.
Efter att han återhämtat sig helt ringde uppfödaren mig, hon frågade om jag ville köpa honom och jag svarade direkt ja.
Efter det blev han min och idag är det omöjligt att tro att hans liv en gång hängde på en skör tråd.
 
Två videos tillägnade mina älsklingar:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback