Tränat avstånd med Link

29 December 2013, 19:08
Idag var det uppehåll en del, så jag passade på att ställa ut ett fåtal hinder och träna avstånd med Link. 
Eftersom han tycker rakbana är oerhört tråkigt är det något som vi behöver öva på eftersom han svänger av rakbanor på tävlingarna en hel del. Vilket har gjort att han inte har en enda pinne i rak. Lite trist efterom han har två i krok, men där kan ju jag styra honom så att han får ta ut svängarna med.
 
Iallafall så hade jag väldigt lågt, mellan mini- och lätthöjd, och det är för att han ska vara 100% säker på hur hindrena ser ut och för att han ska bli fokuserad då banan är oerhört kort (3 hinder). Jag har så få hinder för att han inte ska tröttna på att bara hoppa rakt. 
 
Träningen gick hur som helst över fönväntan, vilket verkligen glädjer mig. Första gången sprang han av efter första hindret. Men bara att ta en korrigering och på det igen. Sedan fattade han grejen alldeles ypperligt. Min fina pojk. <3
 
Efter hoppträningen turades alla kaniner om att vara i vinterhagarna, de fick även smaska på var sitt äpple, vilket verkligen uppskattades. :)
 
 
 
 
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback