Mio är hemma

28 December 2013, 21:20
Hejsan!
Idag har vi hämtat hem Mio igen, förhoppningsvis har ni läst det jag skrivit om honom i tidigare inlägg, men kan påminna er för säkerhetens skull.
Mio, eller Kaupungs Mio som han heter, föddes i min första lejonhuvade dvärgväurskull och blev såld till en familj där sonen skulle ha honom. Allt gick jättebra i början, Mio var lösgående i hela lägenheten och uträttade alla sina behov i en toalättlåda. Men när han nådde könsmognad hade han en period där han kissade och bajsade överallt i lägenheten. Så de begränsade av hans yta något mer, han var ju fortfarande lösgående. När den så kallade tonårsperioden var slut så började han kissa på lådan igen, men bajsa gjorde han lite var stans. De ville inte heller stänga in honom i en bur och dessutom började intresset försvinna.
Tillslut så frågade de om jag hade möjlighet att ta tillbaka honom och givetvis svarade jag ja. Så nu är han hemma igen och skall ställas ut nästa år och förhoppningsvis ta del i aveln som avelshane.
 
Jag kände igenom honom och sådär innan han fick komma in i sitt nya hem, kroppen var hyfsat okej, ungefär som Madickens. Färgen bra och manen var något tjockare än Madickens, det ska bli väldigt kul att de vad han får för resultat på kommande utställningar!
 

- Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback