Hopptävling: 30 januari 2016

30 Januari 2016, 20:00
Hej!
Idag gick äntligen årets första tävling av stapeln. Kaninerna hada haft en lång paus på över 2 månader, så att dem inte var i bästa kondition var ingen stor nyhet. Men det syntes att dem verkligen hade saknat tävlingsandan, så dem alla gav järnet idag vilket glädjer mig otroligt mycket. Även jag har saknat att tävla med dem samt träffa alla underbara vänner igen. I och med att det var första tävlingen öste jag på med att anmäla hela 8 kaniner, trots att 2 av dem väntar utställning i mars. 
 
Men innan jag går in på mina kaniners resultat måste jag bara ge cred till alla fina förare som för och tränar sina fantastiska Melodys-kaniner så sjukt fint! Ella som hoppade med Melodys Lipizzaner gick på 0+1 fel, Josefine med Melodys Russian Trotter gick på 3 fel och Rebecca med Melodys Omega tog sin första pinne. Man blir alldeles gråtfärdig över hur fina hem alla kaniner fått!
 
Lotus Secret Love, rak elit
Link var riktigt fin idag, visst.. det trillade lite bommar och han slutade på 6 fel varav 1 fel i korr. Men med tanke på hur stressad han var i över ett halvår kan jag inte vara annat än stolt. Han går nu mycket lugnare, fokuserar mer och använder faktiskt huvudet när han hoppar. Längtar verkligen till utomhussäsongen igen, har en känsla av att det kommer trilla in mer cert i år för honom på utomhustävlingarna.
 
Queen's As, rak svår
Aron har under vintern lagt på sig bra, vilket han alltid haft svårt för. Men nu i svåren tycker han dem långa hindren är väldigt tunga. och jag förstår honom, han är själv väldigt liten för denna stora klass. Höjden är dock inga problem och han gör alltid sitt bästa nu för tiden. Ett tag sänktes hans självförtroende alltid i slutet av banan efter en massa rivningar, men inte idag. Han var så otroligt taggad idag att man knappt kunde korra honom. Själv tycker jag bara det är kul att  se honom så taggad, så jag har absolut inget att klaga på idag när det kommer till Aron heller.
 
Silverados il Migliore, rak medelsvår
Vad ska jag säga.. Milton.. idag var det hormonellt ute på banan. Han var sjukt fin på framhoppningen, men vid start fick han doftsinnet påslaget och blev störtkär i någon hona som pluttat precis innan första bommer. Rackans otur, men vad ska man göra. Hanar är hanar och våren börjar närma sig. Jag hade hoppats på sista pinnen till svår idag, men det får väl bli i slutet av februari istället.
 
Melodys Cabochon Rubin, rak medelsvår
Jag efteranmälde bland annat Rubin till tävlingen idag. Tanken var ju att åka till LU men det blev ändrade planer, så hon fick hänga med. Tyvärr var hon väldigt stressad då hon bor själv just nu, blir tyvärr alltid så för henne har jag nu insett. Men det blir bättre sen när Wegas kull säras och dem kan bo tillsammans igen. Hon gick iallafall på 1+2 fel varav ett korrfel i finalen. 
 
Blazing Firestorm, rak lätt
Blaze var den andra kaninen jag efteranmälde då hon också egentligen skulle ställts på LU. Jag hade absolut inga förväntningar alls på Blaze, en trött hare sätter man sig inte emot. Men hon gick kanonfint, verkligen! Hon rullade på hela banan och rev två hinder. Jag borde korrat henne, men vill att hon ska lära sig så därav felen. 
 
Snöflingans One by One, rak lätt
Nyx var väl den kanin jag hade mest förhoppningar på idag. Och hon levde verkligen upp till de jag hade hoppats på idag. I lätten går hon kanonfint just nu så en medelklassning är verkligen påväg. Hon dubbelnollade båda loppen med en totaltid på 11,05. Vilket är sjukt! Så ni förstår nog hur nöjd jag var efter hennes två fina lopp idag.
 
Snöflingans Vildungen, rak lätt
Dante har känts lite tunn det senaste på grund av den kalla vintern. Men jag har börjat få upp ett finare hull på honom igen och det gav resultat på banan. Han hoppade fint, det ska jag inte klaga på alls. Men han blev redigt arg på mig när han bestämde sig för att peta ner en bom på den stora lådan. Så en korr tyckte han inte var okej alls. Då fick han sköta resten själv och insåg väl att man kanske behöver mammas stöd ibland också. 
 
Melodys Exmoor, rak mini
Tog även med mig min lillkille i minin, som förövrigt hade hela 28 starter.. alltså wow! Exmoor gick kalasfint men lite sur när mamma lägger sig i som vanligt. Harar är harar, han är som en brunstig hona 9 av 10 gånger. Men det går bättre för varje gång och snart är det dags för lätten, iallafall i rakbana. 0+1 blev resultatet, så trots harsidan är jag supernöjd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback