Tävling och Norska LU/NM!

29 Februari 2016, 22:24
Halloj!
Nu har jag varit upptagen hela helgen, så har en massa skoj att berätta! Först och främst blev ju drakarna 5 veckor i fredags, så Flightmare's och Changewing's blivande ägare var och kollade på dem några timmar, dem flyttar nämligen till samma klubb och dessutom till en klubbkompis! Bilder på dem laddar jag dock upp i veckan istället för utfyllnadens skull.
 
Under lördagen begav jag mig till tävling i hemmaklubben. Med mig hade jag Link, Milton, Blaze, Nyx, Dante och Exmoor. Alla gick kalasbra, men lite extra creed till nyx som vann lätten och tog därmed sin sista pinne upp till medelsvår! Trodde även Milton skulle ta sista pinnen upp till svår, men nej han vill verkligen inte ta den där alltså. Ett fel i grunden, gick som en klocka. Men i finalen tryckte han ner fyra stycken bommar.. aja, det är som det är. Sedan så debuterade jag ju Exmoor i lätten utan att han ens hade sett ett lätthinder, och han bara sprang! Visst rev han lite.. men trodde ärligt han skulle stanna och sura direkt, så jag är mer än nöjd!
 
Till sist.. under söndagen begav jag mig iväg till Norska LU och Norgemästerskapet i kaninhoppning. Måste ändå säga att det var riktigt spännande att se hur ett annat land har det inom både utställning och hoppning. Nu var ju bedömningen på fredagen, men kul att se så mycket norska kaniner som inte alls är lika våra svenska rent rastypiskt. Det jag var mest rädd för var dock att få med mig en dvärgharehona hem. Men jag klarade mig, tur det inte fanns några enfärgade. Hade garanterat köpt med mig en. Dock fastnade jag för en viltgrå hona som var till salu, liten och smäcker. Men jag höll mig, vilket jag är glad över!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback