Läker på bra!

27 September 2014, 21:35
Idag avslutas Elsas medicinkur, så nu firar vi, haha!
Allt läker som det ska och Elsa har lärt sig att inte låta sig mutas längre, för hon har kopplat ihop att få godis med att få en äcklig tablett insmusslad i munnen. Hon är inte så dum hon! Har lurat henne med löv istället, för löv kan hon inte motstå, även om hon vet att hon då kommer få äckelmedicin.
Hon ser nog bra sur ut ändå!
 
Här är sprutan jag använt för att få i henne medicinen, jag har helt enkelt klippt av toppen på sprutan (en 1 ml spruta) och sedan har jag gett Elsa godis och sprutat in tabletten en bit bakom framtänderna så hon inte kunnat annat än äta upp den, mohaha!
 
Och här kan man se vad jag ska göra i morgon, ser för hemskt ut både i och utanför burarna, blä! Och snart kommer vintern... Önskar jag hade ett uppvärmt kaninstall, suck!
 
-Sonia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback