Dålig Vissla

04 Oktober 2014, 23:07
Hejsan, idag så har alla kaninerna varit ute extra länge i rasthagarna. Brukar ha dem ute länge på helgerna, men idag vaknade jag tidigare än vanligt och släppte ur dem i hagarna redan på förmiddagen.
Däremot så var jag tvungen att ta in Vissla och ordna med henne, stackars tösen är dålig i magen och jag var tvungen att göra rent hennes bakdel från en massa intorkad avföring. Så nu blir det enbart hö och vatten för henne som gäller i några dagar och det brukar hjälpa när en kanin är dålig i magen. Blir hon inte bättre inom två dagar så kommer jag givetvis kontakta veterinär och skulle det bli värre så hör jag såklart av mig till veterinär tidigare.
Men hon äter hö och dricker normalt, samt är pigg som hon brukar vara. Så tror inte att jag behöver oroa mig speciellt mycket.
 
Bjuder på en liten bild på Allison:
 
- Amanda

Kommentarer
Postat av: sofia

Hoppas Vissla blir bättre! Och gulliha Alison <3

Svar: *Allison :)Ja, hon är bättre nu och visst är Allison bra go!
/Amanda
bunnyday.blogg.se

2014-10-05 @ 12:38:55
URL: http://wist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback