Äntligen börjat!

05 Oktober 2014, 16:53
Pappa och jag sågade äntligen till skivorna i går, var lite bråttom så vi hann bara kapa till en utav tvåfackarna som jag ska bygga. 
Igår kväll började jag och idag fortsatte jag bygga, nu fattas bara benen, dörrarna och taket! Glömde köpa material i fredags så jag kan inte ordna dörrarna förrän på tisdag, då slutar jag tidigare och kan går och köpa gångjärnen och låsen som fattas. Pappa åkte bort idag och kommer vara borta i början av veckan så taket får vi ordna senare, vet inte riktigt var det finns plåt som passar att använda till taket så måste be honom om hjälp med det också...
Såhär ser det ut hittills, med reglarna på utsidan buren så kaninerna inte käkar upp den, det brukar de vara bra på! Skivan är en sådan som man inte behöver måla, vet inte vad sorten heter riktigt men det är inte båtplyfa eller liknande i alla fall. Varje fack är 120x80 och 57 cm höga, gick ganska precis 2 skivor på dem. 
 
Tanken är sedan att jag ska måla reglarna plus dörrarna vita, men det blir nog inte förrän till våren eftersom det jämt är blött ute såhär års.
 
-Sonia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback