Trestads KH 25/5 - Resultaten + Parningen

25 Maj 2014, 10:44
Hej!
Igår var jag äntligen och tävlade, kände som om det var väldigt längesedan, vilket det egentligen inte var.
Men men. Jag hade en fruktansvärt rolig dag trots att kaninerna inte gick jättebra. Tävlingen hölls nämligen på Nuntorps Naturbruksgymnasium där det var typ som "Bondens dag" eller nåt sånt, vilket gjorde att det var otroligt mycket folk och barn som inte kunde låta kaninerna vara.. Det slutade med att man fick sätta upp lappar på transporterna där det stod "Jag kan bitas!". 
Det var även monstertruckar och så, så ni förstår säkert vilken konstigt känsla de msåte varit för kaninerna att hoppa där.
 
Iallafall hoppade Link krok svår och var väldigt stressad.. men han kom i mål på 4 fel, och de felen var väldigt små så jag ska absolut inte klaga. 
Grunden
 
Texas hoppade först krok lätt där han gick som en klocka, men tyvärr rev han de två enklase hindrena, två rätuppstående. 
I raken var han ganska slutkörd, men hoppade riktigt fint och kom i mål på 3 fel. Så jag är absolut nöjd med honom också. 
Krok-grunden
 
Opal hoppade krok UT och gick på 1+1 fel, riktigt fint gick hon och det var samma hinder hon rev båda gångerna, haha.
Jag hade även anmält henne till rak lätt men eftersom kaf också hade hopptävling där, men dom blev klara innan oss och en tjej där hade med sig Opals date. Så Opal fick strykas till raken och iställes gå och paras. Det blev 2 lyckade parningar, nästan tre. Lite drygt när hanen till en början inte alls fattade vad han skulle göra och Opal för en gång skull var råbrunstig och direkt kastade rumpan i vädret. 
Men jag hoppas verkligen de tar sig nu, ska försöka väga Opal idag så jag kan se hur mycket hon förhoppningsvis går upp i vikt. 
Grunden
Finalen
 
 
 
Opals date, Blaxtorps Dandy
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback