Resultat från Breeders Trophy 2014!

13 Juni 2014, 01:12
 
I söndags avslutades breeders trophy 2014, inlägget kommer så här sent eftersom jag har haft mycket att göra nu senaste veckan man igår gick jag på sommar lov så nu sätter jag mig ner och skriver detta inlägget.

I lördags började breeders trophy 2014. För er som inte vet så är det skh som arrangerar det (min klubb) och även detta året höll vi till hos familjen Jönsson (pralinens hoppkaniner). Enligt vädret i fredags så skulle det regna på lördagen så jag hade på mig långbyxor och tjocktröja...dock blev det ju skinande sol och 20 grader... varken kul för mig eller kaninerna. 
 
     
Midgårdsolens Raavi | Rak lätt 
lördagen gick Raavi super fint trots värmen, han flöt på bra och tog sig genom banan på ett litet pet. Jättenöjd! Tyvärr blev det inte final eftersom bara nollor gick vidare, allas kaniner gick verkligen super fint den dagen trots omstänidgheterna.
Sen på Söndagen gick det ännu bättre! Bra flyt, snabb och säker. 0 fel i grunden! Både jag och Sanna (hans uppfödare) tappade hakan, min bebis kan också! Samma sak i finalen supper duper fin! 0 då också. 0+0 fick pinne, var även snabbaste dubbel nollan och vann lätten! :D Raavi placerade sig även som 9:a i morotscupen!
     
Tiny Liar | Rak lätt

 Lördagen gick ali sådär, hon var inte taggad och var superbrunstig. Tror hon gick på 4 fel, men hon hoppade vattengraven fint vilket hon inte brukar göra annars så så sätt är jag nöjd! Ingen final för henne tyvärr.
På Söndagen var hon lika brunstig och hade till och med börjat plocka päls under natten i transportburen...så hade inga förväntingar. Men då gick det ändå hyfsatt, 2 fel. Ingen final.
    
Milleniums Once upon a kiss | Rak lätt

På Lördagen gick siri jätte fint! lugn och sammlad, hon har lugnat ner sig rejält nu! Hon gick på ett fel och missade finalen!
Söndagen gick hon änu finare, älskilngstjejn! 0 fel och gick till final! I finalen var hon varm och trött.. inte alls sugen. Gick på ett fel, 0+1. Räkte till en 6:e placering och tog sista pinnen till medel! Så nu är hon medel i rak och lätt med noll pinnar i krok XD
   
Pralinens Glamma Whipped | Rak lätt

Wia..wia..wia denna kaninen kan man aldrig förvänta sig nått av, antingen går hon som en klocka eller så går hon som en klocka utan batterie alltså inte allas. På Lördagen gick hon fint i grunden, snabb och säker. 0 fel. Tror aldrig jag sätt henne hoppa så, dock var den en första och sista gång... för senare i finalen så la hon sig platt och skulle inte hoppa ett ända hinder.. På Söndagen la hon sig platt direkt... inte hennes helg.
    
Pralinens Mercury Twilight | Rak lätt

Levi debade ju i onsdags på 5 fel och bara det var jag nöjd över. Men hela helgen briljerade han, min fina!
På Lördagen gick levi jätte fint, han var lite ur fokus men hoppade vatten gravar och allt som kom framör han med glädje. 3 fel, ingen final.
På Söndagen gick han som en klocka! I grunden var han säker, bestämd och hoppade som om hinderna var 1m höga, lilla fjant! 0 fel i grunden! :O I finalen var han lika fin, men sen kom det en ensam vattengrav och då blev det ett tramp tyvärr. 0+1 räkte till en 11:e placering och hans första pinne! Samma vecka som hans debut! Finaste fjanten :D
 
 
     
   
 
 
 
Över lag så är både jag och ninerna väldigt nöjda över helgen! Tack alla underbara klubbisar för denna gången. Bästa klubben!
 
- Cecilia

 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback