Dexter är "borta"

23 Februari 2014, 11:23
Någon som kan se var skrutten tagit vägen?
 
Höll på att dö i morse när jag inte såg honom direkt när jag öppnade buren, svårt att tappa bort en kanin i en kvadratmeterstor bur, men jag lyckades. Trodde att han blivit stulen först men så hittade jag honom, under sitthyllan nedgosad i halmen. Lite yrvaket tittade han tillbaka på mig och såg så oskyldig ut som han bara kan.
Man märker tydligt att kaninerna är grynings och skymningsaktiva alltså, så fort det börjar mörkna är det full rulle men såhär på helgerna är de trötta när man kommer ut vid 9-tiden, eftersom då är det fullt dagsljus ute (här stiger solen nämligen upp redan vid halv sjutiden och det är ljust till ungefär 17 på kvällen, så underbart jämfört med i midvintertider då solen stiger upp vid 10 och är nere vid 14-15). 
 
-Sonia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback