Julpyssla med bunnyday 2 - kaninpepparkakor i olika smaker

09 December 2014, 17:49
 
Del två av julpyssla med Bunnyday kommer nu. I detta avsnittet kommer ni få lära er hur man kan göra kaninpepparkakor, det är egentligen en slags pelletskaka men med lite annorlunda ingirdienser och på hur man gör den. Sen så är det ju även en bonus om man skär ut kakorna med en pepparkaksform. Tada så har du kaninpepparkakor!

Vad du behöver..
  • 2 dl pellets, jag använde cuni pro och selective.
  • 1 dl havregryn
  • 1-1 1/2 morot
  • 1-2 bananer 
Istället för moroten kan man använva t.ex äpple, persilja osv.
Så här gör du..
  1. Mosa/krossa alla ingrdienser, jag använde mig av en mixer.
  2. Blanda sedan den krossade pelletsen med havregrynen i en stor skål. Rör tills det är jämt blandat.
  3. Blanda sedan ner bananen och moroten.
  4. Rör om tills det är en smulig deg och låt det stå i ca 10 min innan du börjar forma den.
  5. Lägg degen på ett bakplåtspapper och antingen kavla ut och tryck figurer med pepparkaksformar eller rulla den i små bollar eller liknande och lägg på ett galler/plåt med bakplåtspapper.
  6. Låt kakorna vara i ugnen ca 1 timme på 125 gr c*, efter en timme stäng av ugnen och låt kakorna vara kvar i ugnen i 30-60 minuter. 
  7. Ta ut kakorna låt dom svalana och servera!
                                 
                                 
Mina kaniner fullkomligt älskade kakorna, gjorde dina det? Kommentera gärna vad dina kaniner tyckte om dom!
 
 © Copyright by www.bunnyday.blogg.se © 
Vi ser helst att både bilder och text stannar här, stöld av text och bilder anmäls.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback