Christel & kaninerna

31 Augusti 2014, 22:18
Christel heter jag då och är en tjej på 14 år som bor i Sigtuna. Tidigare bodde jag på landet med min familj, men mina föräldrar skilda och jag bor nu med min mamma, två systrar och våran norska skogkatt. Jag skaffade min första kanin för 5 år sen och har haft kanin sen dess. Jag har alltid varit intresserad av djur, natur och fotografi samt kost och hälsa, därför är jag väldigt noga med vad jag ger mina kaniner och vilken typ av motion de behöver osv. Jag är den enda bloggaren på Bunnyday som inte håller på med uppfödning, dock har jag ganska så precis börjat tävla i kaninhoppning. I framtiden vill jag börja föda upp harkorsningar i flera olika färger för att harar alltid har fascinerat mig, både till utseendet och personligheten.  

 

Mina kaniner: 

 
 
 
Tävlingsnamn: Princess of Pride Rock 

Smeknamn: Kiara 

Ras: Dvärgvädurskorsning 

Kön: Hona 

Färg: Viltgrå wt.  

Född: 3 november 2011 

Vikt: ca 1.8-2kg 

U: Okänd 

E: Okänd

 

Klassning  

Rak: Lätt 1p

Krok: Lätt

Längd: Ej startad 

Höjd: Ej startad 

 

Om Kiara: Jag köpte Kiara som sällskap till min dvärgvädurshane då hans burkompis dött. Såg henne i en "djuraffär" och blev kär direkt. Några dagar senare hämtade vi hem henne och hon bodde med min hane i ett år innan han också dog. Kiara är så otroligt härlig, ska alltid klättra på en och vill aldrig sitta still utan bara kuta runt. Har hoppat med henne i flera år men aldrig tagit det seriöst, även om hon har talang. Hemma klarar hon medelsvår men har bara tävlat i lätt. När hon känner för att hoppa springer hon på i lagom takt, annars viker hon av och visar på alla sätt att hon verkligen inte vill.  

 

 
Tävlingsnamn: Pepsi

Smeknamn: Pepsi  

Ras: Dvärgvädur 

Kön: Hane  

Färg: Svart 

Född: 20 juli 2012 

Vikt: 2,3 kg 

U: Okänd 

E: Okänd 

 

Klassning 

Rak: Ej startad 

Krok: Ej startad 

Längd: Ej startad 

Höjd: Ej startad 

 

Om Pepsi: Pepsi var min lillasysters kanin då hon ville ha en. Han är köpt från samma ställe som Kiara och dem är halvsyskon. Min lillasyster tröttnade och jag kunde inte sälja honom då jag verkligen fastnade. Pepsi är otroligt energisk, gillar inte att kela, rusar runt hela tiden, och hittar alltid godisburkarna här hemma. Han är inte alls lik en dvärgvädur i sinnet enligt mig. Trodde alltid att Pepsi hatade hoppning då han vek av, men testade igen för två dagar sen och fortsatte, och han sprang på så fint att han också kommer få börja tävla lite smått.

 

 
Tävlingsnamn: Rätt så Sagolik

Smeknamn: Saga

Ras: Harkorsning

Kön: Hona

Färg: viltröd övermantlad

Född: 25 maj 2014

Vikt: kommer väga ca 2,5-3kg

U: Starlights Heart in Atlantis

E: Miss Pinkys Durendal

 

Klassning

Rak: För ung

Krok: För ung

Höjd: För ung

Längd: För ung

 

Om Saga: Har bara haft Saga i runt 4 dagar men det känns som jag haft henne i flera månader. Saga är orädd, ska undersöka allt och alla samt äta allt hon ser. Hon säger dock till när det är något hon inte gillar. Saga har precis börjat hoppträna men hon springer på jättebra och försöker hoppa allt framför sig. Saga får debutera 25 september vilket jag längtar till något oerhört! 

// Christel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback