Om mig: Mathilda

27 Oktober 2013, 09:41
Hej! 
Mitt namn är Mathilda och är en tjej på 17 år. Jag bor på en bongård i Härryda, strax utanför Göteborg, där vi har en rad olika sorters djur. Här kommer ni dock få följa mig och mina kaniner, samt min hund lite till och från. Jag har haft egen kanin sedan jag var 7 år, dock har det alltid funnits kaniner i min familj sedan jag föddes. Självklart har jag även en kaninuppfödning som drivs tillsammans med min 21-åriga syster. Denna heter "Melodys Kaningård"  och är registrerad inom SKHRF. Vi avlar på Lejonhuvad kanin, belgisk hare, dvärghare och hoppkorsningar. De två förstnämnda raserna är dock min syster mer insatt i, jag håller mig främst till dvärgharar och hoppkaniner (trots att jag har en belgisk hare och har haft lejonhuvade kaniner). 
 
Jag avlar alltså renrasigt på dvärghare och blandraser till hoppning, främst harkorningar. Dock tävlar jag i hoppning även med mina dvärgharar. I SKAF är jag medlem i Tvåstad dals, dock hoppar jag inte här utan det gör jag endast inom SKHRF där jag är medlem samt sitter i VÄSKH's styrelse som ledarmot och kaninregistrator. 
 
Hoppningen brinner jag starkt för, därför är det mycket tävlingsresultat, foton och filmer ni ser här på bloggen. De hoppkaniner jag främst siktar in mig på är obesläktade harkorsningar där vi dragit igång ett eget spännande led. Men trots detta har jag besläktade hoppkaniner också. Jag har även dragit igång ett projekt på att få fram svart manteltecknad dvärghare, och detta började ta form under 2015, så även här blir det mycket kullar som föds, vilket ni självklart får följa. 
 
Som redan nämnt har jag utöver kaninerna en hund. Detta är en Australian Shepherd vid namn Arrax som kom till mig sommaren 2015. Tanken med detta är att arbeta med hund efter min student då jag just nu går andra året på Naturbuk, inriktning hund. Ni kommer se resultat från tävlingar och träningar vi deltar i även här på denna bloggen, trots att det är en kaninblogg. Men jag vill spara alla minnen med honom även här. Tror inte ni har så mycket emot det, han är fantastisk!
 
Bortsett från djuren lägger jag ner mycket tid på skolan, kanske lite väl mycket. Men då och då kommer jag iväg till mina innebandyträningar, närmare bestämt 3 gånger i veckan. Har spelat innebandy sedan jag var 7 år, så det är ett par år nu. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Blogg.se

Lycka till med din nya blogg!

2013-10-27 @ 09:41:19
URL: http://blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback