Sätila 2013 - Förberedelser

08 November 2013, 19:01
Hej!
Imorgon bär det av till Sätila för att ställa ut några kaniner, ska bli riktigt spännande. Sen är det inte heller någon stor utställning vilket är skönt. :) 
 
Idag har jag städat alla nio burarna samt rastat alla tio kaniner, skönt att sluta skolan tidigt!
Efter de gjorde jag iordning kaninerna som ska med till Sätila, alltså Opal, Nikki och Rockstar. Opal fick likt dom andra sina klor klippta samt sina fötter något vitare. Lejontjejerna blev utöver kloklippningen även borstade och genomkollade. 
Alla kaniner ser ut att vara i hyfsat skick, så jag hoppas dom ev. höjer sig imorgon, men då behövs rätt domare också :)
 
Gula tassar
För att slippa få avdrag för "gula tassar" som det kallas så använder jag mig först av Snow White Paste. Detta smetar jag in under kaninens tassar i lagom mängd och väntar till det torkat, sedan är det bara att borsta bort, och tassarna blir genast vitare. Efter det använder jag en ryktsten, men självklart blir inte fötterna riktigt vita. Dock är det ganska stor skillnad:
(Bilderna till vänster och före och de andra efter).



Bort-tagning av bebiskjolen
Eftersom mina små lejonhuvade tjejer inte fällt av bebispälsen än så får dom en återkommande "kjol" om jag inte plockar lite hela tiden. Idag plockade jag Rockstar lite grann, resultatet blev såhär:
(Övre bilden är före och den undre efter).
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback