Ny bloggare här

13 November 2014, 16:41

Hej Hej!

Här har vi bunnydays nya bloggare. Mitt namn är Moa Skoglund och jag bor i Dalarna. Jag är född 00 och lever just nu med cirkus 10 kaniner. Jag föder upp hoppkaniner under namnet Lundens och tävlar aktivt i klubben Dala Kaninhoppare. Jag bor i ett stort rött hus mitt ute i byn som kartboken missat, Björbo. Min familj består av mig, min lillebror, mamma & pappa, sen alla djuren. Jag äger kaniner, katter, hundar och möss.

Utöver kaninerna som är min livsstil håller jag även på med fotboll och rider min foderhäst. Skola och vänner finns såklart också med på ett hörn.

Det ska bli riktigt roligt att få börja blogga för bunnyday. Jag hoppas jag kan komma med lite roliga idéer och få skriva av mig lite om vad dalingarna håller på med. :)


Här kommer en kort presentation av mina 10 kaniner:
 
Uppfödarnamn: Sparfs Liss-Kulla
Tävlingsnamn: Sparfs Liss-Kulla
Smeknamn: Amber
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hona
Färg: Viltgul
Född: 120523
E: Snöflingans FlumeRide
U: Jasmines Karisma
 
Klassing (skhrf)
Rak: Elit, 2 Cert
Krok: Elit, 2 Cert
Höjd: Elit, 1 Cert
Längd: Elit
 
Uppfödarnamn: Sparfs Mas-Mästare
Tävlingsnamn: Sparfs Mas-Mästare
Smeknamn: Sixten
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hane (kastrerad)
Färg: Svart/Gul Japantecknad
Född: 120523
E: Snöflingans FlumeRide
U: Jasmines Karisma
 
Klassing (skhrf)
Rak: Elit
Krok: Elit
Höjd: Elit
Längd: Elit
 
Uppfödarnamn: Snöflingans FlumeRide
Tävlingsnamn: Snöflingans FlumeRide
Smeknamn: Knas
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hane
Färg: Svart/Gul Japantecknad
Född: 090426
E: Regnbågens Gt Ch Power Of Love
U: Trombens Ina Scott
 
Klassing (skhrf)
Rak: Elit, 1 Cert
Krok: Elit
Höjd: Elit
Längd: Elit
 
Uppfödarnamn: Längtans De Vet Inte Du
Tävlingsnamn: De Vet Inte Du
Smeknamn: Gizmo
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hane
Färg: Viltgrå Brokad
Född: 120806
E: Trombens Gt Ch Forever Wild
U: Grenens Devil My Cry
 
Klassing (skhrf)
Rak: Elit
Krok: Svår, 4 Pinnar
Höjd: Ej Elit, 2 Pinnar
Längd: Ej Elit
 
Uppfödarnamn: Winds Of Vitality
Tävlingsnamn: Winds Of Vitality
Smeknamn: Alfons
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hona
Färg: Viltgul
Född: 120708
E: Edward Cullen
U: Sunny
 
Klassing (skhrf)
Rak: Elit
Krok: Svår, 4 Pinnar
Höjd: Ej Elit, 2 Pinnar
Längd: Ej Elit
 
Uppfödarnamn: Lundens A Grey Day In May
Tävlingsnamn: A Grey Day In May
Smeknamn: Jusse
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hane
Färg: Viltblå
Född: 130506
E: De Vet Inte Du
U: Winds Of Vitality
 
Klassing (skhrf)
Rak: Svår
Krok: Svår
Höjd: Ej Elit, 1 Pinne
Längd: Ej Elit
 
Uppfödarnamn: Midgårdsolens Nova
Tävlingsnamn: Midgårdsolens Nova
Smeknamn: Nova
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hona
Färg: Brun Zobel Siames Brokad
Född: 140206
E: Trombens Nico
U: Vingens Stjärnöga
 
Klassing (skhrf)
Rak: Lätt, 1 Pinne
Krok: Lätt, 1 Pinne
Höjd: För Ung
Längd: För Ung
 
Uppfödarnamn: Liljebackens Vrede
Tävlingsnamn: Liljebackens Vrede
Smeknamn: Viggo
 
Ras: Hoppkorsning
Kön: Hane
Färg: Vit/Blå Zobel Japantecknad Vitörad
Född: 130527
E: Backens Justin
U: Regnbågens Rosentärna
 
Klassing (skhrf)
Rak: Svår
Krok: Msv, 2 Pinnar
Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Elit
 
Uppfödarnamn: Humlegårdens Mysack
Tävlingsnamn: Mysack
Smeknamn: Mysack
 
Ras: Lejonhuvad
Kön: Hane (kastrerad)
Färg: Blå Wienertecknad
Född: 080323
E: Goliat
U: Cloetta
 
Klassing (skhrf)
Rak: Mini
Krok: Aldrig Startat
Höjd: Aldrig Startat
Längd: Aldrig Startat
 
 
Uppfödarnamn: Sandy
Tävlingsnamn: Sandy
Smeknamn: Sandy
 
Ras: Lejonhuvad
Kön: Hona
Färg: Havanna Brokad
Född: 080523
E: Okänd
U: Okänd
 
Klassing (skhrf)
Rak: Aldrig Startat
Krok: Mini
Höjd: Aldrig Startat
Längd: Aldrig Startat
 
Jag brukar också ha några foderkaniner hemma för träning och tävling. Just nu har jag två hanar som heter Nonjans Berry Berry Extra Ordinary "Berry" & Rainy Day "Ragnar". Och om två veckor är det två nya kaniner inbokade att komma. Två honor vid namn Jasmines Karisma "Karisma & Regnbågens Eccentrc Imagination "Trii" :)
 
Jag hoppas att ni har fått en liten inblick om vem jag är och så... Ni kommer förhoppningsvis lära känna mig mer och mer för varje inlägg jag gör.
Ha det bra // Moa

Kommentarer
Postat av: Stampe

kul med en ny bloggare! Ser fram emot dina inlägg :)

2014-11-13 @ 16:49:48
Postat av: Siri |Diabitfit|

Vad mysigt! Har en lejonhuvad kanin jag med :)

2014-11-13 @ 17:10:38
URL: http://sirinilsson.se/
Postat av: Ninnie Hansson

Vilka fina kaniner! Hoppade också med mina kaniner för många år sedan för Värmlands kaninhoppare:)

2014-11-13 @ 19:24:01
URL: http://ninniehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback