Sista kullen för i år

25 Maj 2014, 14:15
Efter lite funderingar så valde jag trots allt att ta en projektkull mellan Birk och Tardis. Nu har jag ändå en madagaskarfärgad hane hemma och en tokbrunstig och skendräktig kaninhona. Så passade på. Detta blir då sista kullen för i år.
Om ni undrar vad jag menar med "projektkull" är då syftet att para dvärgvädur med lejonhuvad dvärgvädur för att förbättra kropp på lejonhuvad dvärgvädur.
I höst är det då kaninutställningar som gäller, Gotlands KAF höstutställning är givetvis en självklarhet och så hoppas jag på att lyckas övertala pappa att åka på LU i Vänersborg nästa år.
 
 
- Amanda

Kommentarer
Postat av: Clara

Hej!
Hur många kullar har du nu, och hur många är påväg? :)

Svar: Hej Clara! Tack för din fråga. :)
Just nu har jag tre kullar, två lejonhuvade dvärgvädurskullar och en dvärgvädurskull. Jag väntar de två sista kullarna inom en månad ungefär, Vilda blev parad med Rocky den 18 Maj. Sen så den 25 Maj var då parningen mellan Tardis och Birk. :)

/Amanda
bunnyday.blogg.se

2014-05-27 @ 12:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback