Vårvärmen är här!

28 Mars 2014, 21:31
Idag må jag säga att det har varit riktigt fantastiskt väder. Inte ett enda moln på himlen, solen verkligen lös upp dagen. 16 grader tackar man inte nej till. 
 
Från att jag kom hem vid tvåtiden sattes kaninerna ut i hagarna och plockades in vid sex. Dom uppskattade det verkligen. Medan dom satt i hagarna städade jag burar och hämtade leksaker dom vunnit på tävlingar men ännu inte hade fått, hehe. 
Kaninerna fick även turas om att komma ut i selen och springa lite, alla utan Link eftersom han flippar ur när han ska gå i sele hemma på grund av alla honor och hanar runt honom. Men liksom dom andra fick Link klorna klippta och kindtänderna kontrollerade. 
 
Imorgon planerar jag att bli klar med allt på de nya fackburarna förutom dörrarna. Tror nämligen inte vi har material till dörrar eller någon marinplyfa till taket, märker att jag har så bra koll just nu... Sen kommer dom ju inte att målas fören till sommaren. Men dom kommer bli fullt användbara iallfall. Men innan någon flyttar in planeras det att regga gårdsnamn inom skhrf eftersom Hanny ska paras i sensommar och jag vill att bebisarna ska tävla under "Melodys", samt att det blir min första hoppkull och efter 2 år kommer jag förhoppningsvis att börja mer med hoppavel. 
 
Jag tänkte även berätta lite snabbt att Texas har återhämtat sig riktigt bra efter kastreringen. Han äter precis lika bra som innan och magen har kommit igång otroligt bra. Han är även väldigt pigg och sprang som en galning i selen idag. Är inte det minsta orolig över honom längre, detta går så bra!
 
 
 
 
 
 
 
 
// Mathilda

Kommentarer
Postat av: Annika

Söta :)

2014-03-29 @ 14:57:41
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback