Städat burar

24 Mars 2014, 21:04
Eftersom jag inte riktigt hade något att göra idag så sysselsatte jag mig med att städa några av kaninburarna, tog de burarna som såg värst ut och gjorde dessutom iordning burfacket som hanarna i Kajsas kull nu ska få bo i fram tills de flyttar till nytt hem. Brukar nämligen sära kaninungarna ifrån deras mamma vid sju veckors ålder och så får de gå en vecka utan mamman tills de ska säljas.
Dock blev jag rätt upptagen med att fånga Chell när hanarna var ute i hagarna, idag var det tydligen väldigt kul att hoppa över kompostgaller om och om igen, egentligen så har jag inga problem med att ha honom lös. Men när de andra hanarna är ute så vågar jag inte ha honom lös. Risken finns att de börjar slåss genom gallret.
 
 
- Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback