Kastrering bokad

24 Mars 2014, 20:29
Hej!
Idag har jag städat alla 6 burar eftersom jag inte hann det i fredags. Kaninerna blev riktigt glada, och det var verkligen på tiden att de blev städade. Men de blir så ibland när man har så mycket tävlingar hela tiden. 
 
Jag har även bokat tid hos veterinören för Texas, han ska nämligen kastreras. Tanken var ju att sälja honom, men eftersom ingen av dom som velat ha honom känts riktigt rätt bestämde jag mig för att ha kvar honom ett tag till, förhoppningsvis för alltid. Men då måste han kastreras eftersom han går på helspänn hela tiden här hos mig på grund av alla honor och hanar kring honom.
Jag ska försöka sätta ihop honom med Opal eftersom hon inte ska ha några ungar vilket min andra hona ska. Men jag tror det kommer gå helt suveränt och att dom kommer passa ihop jättebra. Dom har ju haft kontakt genom galler x antal gånger och gillar varandra starkt. 
 
Så imorgon mellan 8-9 lämnas han in hos veterinären och hämtas vid 5-tiden. Hoppas allt går bra, men han har klarat alla sövningar tidigare, vilket är en hel del. Så det lär gå prima, pigg, glad och älskar livet, äter som en häst.. allt är på topp. 
 
Transportburen är fixad och buren är fylld med nytt halm och handukar läggs in imorgon. Jag är så spänd men det kommer bli så bra detta. Känns lite konstigt att under 15 år som kaninägare aldrig haft en kastrerad kanin.. ;)
 
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback