Välkommen tillbaka Claire!

31 Januari 2014, 21:49
Hej!
Jag har tyvärr inte hunnit skriva något denna veckan, det beror på att jag just nu har oerhört mycket i skolan, och hinner därför inte skriva eller fota något. 
Därför tänkte jag idag ge er ett extra långt inlägg, för det är verkligen mycket som har hänt denna veckan.
 
Tyvärr är det första en tråkig nyhet. I söndags började det blåsa oerhört mycket igen, vilket gjorde att Texas öga hade börjat rinna på måndag morgon. Det är jättetråkigt att det gick från en klar förbättring till en snabb försämring. 
Texas bur står nämligen lite dumt till, den skyddas inte av blåst eftersom det är ett öppet gärde framför, detta gör att det har blåst in i buren och det har antagligen åter igen kommit spån i råkanalen. Därför har Texas åter igen fått ögonsalva, samt att jag har tömt buren på spån och ersatt med halm. Det har dock inte blivit någon förbättring än, så på måndag kommer vi boka en ny tid hos veterinären. 
 
 
Alla anmälningar till LU är inskickade, samt att jag i måndags anmälde mina tre hoppare till tävlingen på söndag. Hoppas verkligen att Link går lika fint som förra gången, gör han inte det, kommer han eventuellt få en paus fram till mars, men det är inte helt säkert än. 
 
 
__________________________________________________________________________________________
 
 
Nu till det ni säkert undrat över, vad är det för kanin som flyttat hit?
Igår när jag kollade igenom blocket i jakt på en fackbur såg jag en annons på en enligt säljaren "blågrå" lejonkanin. Denna kanin var en liten hona på 6-8 månader och läskigt lik Nikki. 
Jag började fundera, staden kaninen fanns i stämde helt överens med vart vi sålde Nikki's syster och halvbror. Det slutade med att jag länkade annonsen till min syster, som hade mobilnummret till ägaren, och det visade sig vara Nikki's syster. 
 
Vi ringde gång på gång, men fick inte ett enda svar, inte från någon av telefonerna. 
Tillslut kom det ett sms där det stod att hon var på jobbet och undrade vem som ringde. Allt var ett missförstånd. Tjejen som hade Claire, hade tagit över henne då hennes vän inte la någon tid på Claire. Men nu hade det visat sig att dom skulle flytta och hade endast plats och tid med en kanin, och då valde de att ha kvar "sin egna" kanin, Smoothie, vilket var helt förståligt. 
De hade tyvärr tappat bort Claire's härstamning samt faktapärm där alla information till oss fanns. Därför hade hon hamnat på blocket. 
 
Idag hämtades Claire, väl hemma kom hon snabbt till rätta i sin nya bur, och var riktigt framåt och oerhört mysig. 
Claire är lite rund om magen. Hon har nämligen levt på pellets, morötter och knäckebröd, vilket gjort att hon helt enkelt inte kunnat hålla sig i form då hon avstått höt. 
 
Vi har kollat igenom Claire, och det visade sig att hon inte var i jättegod form. Klorna var väldigt långa, 0,5 cm från pulpan och ut, en del tovor samt gaser i magen. Ena tån hade blivit bruten och sedan läkt, vilket har skett på grund av att klon varit för lång, hon har dock inte ont så det är inte allvarligt alls. 
Nu kommer hon få leva på hö ett bra tag framöver, tills magen har blivit bättre. Självklart kommer hon även få röra på sig inomhus en hel del.
 
Vi får se om vi kommer behålla Claire eller inte. Det beror helt och hållet på vad för hem som kommer att erbjudas. Men i nuläget ska vi se till att hon blir lika pigg och fräsch som hon var när åkte vid 8 veckors ålder. 
 
 
// Mathilda och kaninerna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback