Trestads KH 25/1 - Resultaten

25 Januari 2014, 20:42
Idag var det en extremt kall tävling. Vattnet frös efter bara 30 minuter, så ni kan ju ana hur kallt det var.. men det gör inget, för kaninerna gick jättefint. Alla gjorde vad dom kunde och orkade, så jag är mer än nöjd. 
 

Opal gick på 1+1 i första lätten, tröttnade lite sen och gick på 3 fel i andra lätten. Men jag väntade mig absolut ingen topplacering. Hon är nämligen väldigt känslig för kylan. 

Hanny gick på 1+3 i första medeln och 1+1 i andra, vilket blev en första placering! Hon debuterade även höjd ej elit och kom tvåa på 50cm, men 3 jättefina försök på 60cm.

Link gick på 2+0 i första medeln vilket blev en 2:a placering. Och inte nog med det, i andra medeln gick han på 1+1 och kom 3:a. Detta var extra roligt eftersom jag tänkte ge honom en paus i februari, kanske var de därför han hoppade så fint idag. Han brukar nämligen slarva och springa av banan en hel del vilket blir korrigeringsfel. Men idag sprang han inte av banan en enda gång. 

Hoppade även en väns kanin, Maya, som dubbelnollade i första lätten och kom tvåa. Det var även hennes sista pinne upp till medel. En sån rolig liten kanin att hoppa!
 
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback