Lång dag

28 Februari 2014, 21:11
Idag har det varit en lång och händelserik dag, jag och Emelie gick till hallen direkt efter frukosten. Kaninerna tyckes ha tagit natten med ro.
 
Vi började med att fylla på vatten och nytt hö till mina kaniner och några andra som vi fått ansvar över den dagen, ägarna kunde nämligen inte vara där just idag. Kaninerna uppskattade det iallafall, några hade ju kastat omkull skålarna under natten och hade då inget vatten. De var såklart rätt törstiga. Jag mötte även upp Elin och tog emot sexton Akitaskålar som jag förbeställt.
Sedan vid tiotiden skulle jag äntligen möta upp Sandra och få ta Rocky och Tardis. De var lika söta båda två, men det var något alldeles särskilt med Tardis som gjorde att jag blev riktigt fast vid henne.
 
Själva bedömningen började inte förrän tolv, så vi sysselsatte oss med att mingla runt lite i utställningshallen och så gick jag förbi Gnagarbodens försäljning och köpte Show White Paste och en rosa bogsele.
Vi gick även och åt innan invigningen, pappa var i Stockholm och hälsade på farmor, så det var bara jag och Emelie.
 
Det tog inte alls lång tid innan mina kaniner blev bedömda på eftermiddagen, rätt hyfsade poäng men hade förväntat mig mer. Resultaten blev:
Ringmurens Vissla - 91 p (tung)
Kaupungs Kajal - 90,5 p (styva öron)
Ringmurens Chell - 92,5 p (Bästa lejonhuvade dvärgvädur)
Kaupungs Mio - 92 p
 
Resten utav tiden gick vi bara runt och kollade på kaninerna, rätt långtråkigt. Men mot halv sextiden fick vi tillstånd att ta ut Rocky och Tardis ur hallen.
Det var så varmt där inne och de mår bättre av att vara i bilen. Då kan vi även ha ut dem korta stunder i sele så de får rasta av sig.
 
Sen gick vi tillbaka, kvällsfodrade och sedan gick vi till restaurang och åt kvällsmat, därefter gick vi tillbaka till vandrarhemmet för kvällen.
 
Hallsjö's Rocky
 
Fröken Fröjds Tardis
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback