Checklista

26 Februari 2014, 10:10
Okej, nu är jag ordentligt nervös inför morgondagen. Tänk att imorgon sätter vi kurs emot Södertälje och jag har fortfarande en del att göra.
  • Packa kaninsaker (foder, borstar, Kajals stamtavla...)
  • Packa klart i min egna väska
  • Tvätta tassarna rena på kaninerna som ska med
  • Eventuellt klippa klor (klippte förra veckan, så tror inte att det är nödvändigt)
  • En sista puts på hela kaninerna
  • Märka upp pellets och skriva utfodringspapper till mormor som ska sköta kaninerna som är kvar hemma
Kanske inte låter som jättemycket, men det tar sin lilla tid och särskilt tidskrävande är att få bort allt det gula ifrån kaninernas tassar, Vissla som är vit blir extra svår! Men har min kompis Felicia till hjälp ett par timmar, går förhoppningsvis lite snabbare då.
 
Vi kommer då åka med morgonfärjan till Nynäshamn imorgon, pappa hämtar mig och kaninerna klockan sex, sedan åker vi in till stan och hämtar Emelie, en kompis och tidigare kaninköpare till mig. Hon ska bara följa med, men hennes utställningskanin Malva (Egenuppfödd och heter Kaupungs Ronja på pappret) blir hemma.
 
På lördagen kommer jag dessutom träffa Sandra och äntligen få ta Tardis och Rocky, ska verkligen bli kul att få hem dem!
 
Ska försöka vara aktiv och blogga när jag är där uppe, datorn blir kvar hemma, men jag har alltid mobilen och lite fri surf kvar på den. Så kan väl utnyttja det sista till att hålla bloggen uppdaterad.
 
Men nu måsta jag dra och se till att få allting gjort, ska försöka slänga upp ett blogginlägg ikväll också om jag hinner, men det är inte hundra procent säkert.
Hur som helst, nu tar vi alla och taggar järnet inför LU!
 
- Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback