Minskad tävlingslust

30 April 2014, 23:20
Hej!
Till att börja med tänkte jag säga att det endast är 25 dagar kvar till Opal paras, känns verkligen så overkligt att ta denna fantastiska kull. Men, på tal om Opal. Opal har tvingats lägga sin tävlingskarriär på hyllan och jag har just nu ingen som helst lust att tävla alls. Opal var den jag startade upp tävlandet med  nämligen. Fast någon gång måste kaninerna lägga av, och tyvärr vissa alldeles för tidigt. 
Så det är delvis därför jag inte har någon lust att tävla just nu, men jag ska göra det endå, för de andras skull. Dock kan jag bara tävla med Link för tillfället eftersom Hanny råbrunstar hela tiden, och gjort i flera veckor...
 
Funderade på att para Hanny ganska snart eftersom hon endå inte hoppar när hon brunstar (går inte ens över start). Men låter henne stanna hemma istället och vänta med parningen eftersom jag inte vill ta 2 kullar samtidigt, vill ha de lite mer utspritt. Men även för att jag vill att Hannys ungar ska debutera i ridhus, vilket enligt mig är det bästa. 
 
Nästa tävling blir den 10 maj, första utomhustävlingen till och med. Antagligen blir det bara Link som hänger med, men det blir bra endå. Han har ju varken debbat svår, höjd eller längd än. Känner att han behöver allt vad tävling heter just nu så han kommer in i det igen, varit så lite nu den senaste tiden. 
 
Idag har även min syster fortsatt att bygga lite på kaninburarna. Så nu är det två av fyra burar som saknar öppningen samt att det ska byggas dörrar till alla burar. Sedan är dom i stort sett klara, kommer nämligen inte måla dom fören om några månader.
 
 
 
 
 
 
 
// Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback